Why Social Impact Storytelling Will Be 2021’s Hottest Content Trend, zie ik in een LinkedIn-post van Re-story kompaan Geert Degrande. Deze titel boven de door Joe Lazauskas op Contently geschreven post intrigeert me. Wat bedoelt hij met social impact en wat met storytelling? 📖 Als social impact storytelling écht de hottest content trend van 2021 is, dan legt Camille Etienne met haar video ‘COVID ... en daarna? Beter begrijpen om te kunnen handelen’ de lat hoog.
Meer lezenCamille Etienne groeit in Frankrijk stormendenderhand uit tot hét boegbeeld van de beweging Pensée Sauvage die jongeren oproept om niet langer lijdzaam toe te zien hoe ons economisch systeem mens en planeet zoveel kwaad doet. Haar in mei 2020 opgenomen videoclip met als titel “Réveilons-nous” is ondertussen ruim 15 miljoen keer bekeken. “We zijn de eerste generatie die de gevolgen van de klimaatopwarming volop ondervindt en de laatste die er iets aan kan doen”.
Meer lezenAllemaal hebben we een verhaal. Het maakt wie we zijn en waarom we doen wat we doen. Vaak zitten die verhalen achter een muur. Het verhaal achter die muur ontdekken, dat is waar acteur en artistiek leider Stefan Perceval zich mee bezighoudt: “Elke dag kom ik mensen tegen die in onze maatschappij gekwalificeerd zijn met dit of dat label of als ‘te moeilijk’ worden bestempeld, maar bij wie we dus niet achter de muur kijken.”
Meer lezen